Teruskan Pembacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Saturday, 3 December 2011

KenduRI KambiNG 2

Siri 2 kenduri kambing.. hehhehe.... so sampai rumah En Taufik,, kene gantung kambing untuk dilapah dan dibuang kulitnya... kalu aku kt kampung dulu, kalau kambing kampung guna pam je,,, pastu tarik je kilut dia,, mcm bukak baju,,, mungkin spesis kambing ni lain kot....

Si Pelapah2 terdiri daripada kaum Adam... aku, shukri, kamal, wan hasrul, shah, acap dan shakir... geng2 Hawa kt dapur buat keje  dapur la...

Gantung kambing kt khemah mcm ni...


                                               Bergambar dulu sebelum melapah..hehhe

so, aktiviti melapah dimulakan dengan Bismillah sbb sunernyer first time melapah...hahah.. mcm2 style dan gaya ada... lepas buang kulit, buang perut plak.. part perut ni tak boleh tahan ni... kene proses perut... seluar aku abis kene simbah dengan cecair hijau yang dipercayai Tahi yng belum kotor dalam perut..hahah...


                                                    Proses Perut + cecair hijau...



Proses Tulang


Rehat jap.. letih motong daging...

2 ekor untuk akikah dan 1 ekor untuk nazar,,, so cara potong daging pun lain2 sbb yg nazar tu nak bakar dan yang akikah tu untuk gulai (kari).... letih betul.. thanxx tu Kaum Hawa yang sudi nolong kaum Adam...

Kaum Hawa turun padang

aku sibuk duk melapah kepala nak amik otak...hahha... agak susah di situ...

                                                        tengah lapah kepala... try & error

                                      Berusaha nak dapatkan OTAK!!!!


Jam 4 Petang, selesai sesi melapah dan memtong.. balik rumah rehat jap... letih kow2 la.. tangan lenguh giler.... jam 8 Malam ke rumah En Taufik... solat Isyak berjemaah,, dihadiri jiran2 dan kawan2 serta adik2 tahfiz... imam solat merupakan salah seorang thafiz.. (merdu bacaan beliau,,)

makan dan makan... sebelum balik jumpa tuan rumah,, En Taufik dan Dr Yusnita,, ucap terima kasih dan sebagainya... pastu bercadang ke Hari Terbuka Kolej KHAR...dengar kata Najwa Latif ada datang..

sampai di KHAR x da pun Najwa Latifnyer... so berjalan2 cuci pandanga mata dulu.. tengok awek2 UPSI... hampir 80% barang2 yang dijual adalah barang WANITA... mcm x da laki je kt UPSI ni,,ish3...

                                                   di Hari Terbuka KHAR...


                                                            Nak Pergi Karok pulak,,,

Tapi kt Karok full gler,,, terpaksa batalkan niat.. balik rumah,, edit blog ni.. skrg da siap.. nk tido plak... hehhe.. Jumpa lagi lain masa...Good Nite,,, Assalamualaikum...=)


No comments: