Teruskan Pembacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Sunday, 22 July 2012

Papan Tanda yang tidak BERMAKNA

1. Salam dan selamat semua, entri hari ni agak menarik.. nak ceriter pasal papan tanda Jabatan Kerjaraya (JKR).. DI Malaysia, tepi2 jalan @ di highway, memang belambak papan tanda JKR nih..

2. Tapi ada satu papan tanda ni yang membuatkan daku terfikir - fikir, apa faedahnyer kepada pengguna jalanraya... papan tanda ni memang biasa dilihat dan bukannye macam papan tanda yang pelik2.. macam ni :






3. Papan tanda kat atas ni memang pelik dan tak biasa di Malaysia... so, papan tanda yang aku rasa tak bermakna buat para pengguna jalanraya adalah....

ni dia!! AWAS, TANAH RUNTUH DI HADAPAN
4. Papan tanda ni tujuannya nak bagitau kepada pengguna jalanraya ada tanah runtuh di hadapan..kan?? so, sebagai pengguna jalanraya,, apa yang korang akan buat??

a) adakah mahu perlahankan kenderaan?? - kalau tanah tu runtuh, naya kita,, tak sempat lari

b) adakah mahu lajukan kenderaan?? - Kang accident plak,, bawa laju sangat..

c) kita perlu berhati - hati?? macamana??? nak lajukan @ nak perlahankan kenderaan..

5. SO, kesimpulannya... no komen.. pikir - pikirkanlah.. just pendapat peribadi,, kawan yang citer..heheh..

6. Di samping itu, nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN kepada semua muslimin dan muslimat di dunia... semoga amalan kita dilipatgandakan di bulan yang mulia ini...

7. Target puasa tahun ni of course puasa penuh dan dapat menguruskan badanku,, heheh.. wasalam

No comments: