Teruskan Pembacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Wednesday, 13 February 2013

Sungai Kebat @ Kenyir

Salam,,,, baru balik dari tuisyen ni,,,,nak isi mase lapang,,nak berkongsi lah sikit pengalaman cuti raya cina 2013,,,,bercamping di Tasik Kenyir,,,,,tp nun jauh ke dalam tasik,,,dekat dengan taman negara,,, Sungai Kebat....

Macam biasa,,sebelum bertolak,,,singgah di markas Polis Marin dulu,,,, sekarang air sangat dalam,,,,jauh berbeza dengan musim banjir lepas,,,,, klik di sini untuk lihat perbezaan dengan gambar di bawah,,,




dua hari yg lepas

perjalanan ke sungai kebat ambik masa dalam  5 jam kalau naik house boat,,,dengan speedboat lebih kurang 50 minit,,,, akhirnya,,, sampai di Sungai Kebat,,,




Pemandangan di sekitar Sungai Kebat
kat kawasan ni memang terkenal bagi kaki pancing la,,,,, tempat yang natural bagi ikan2 besar,,hahha,,, tp nak gewang kurang menjadi,,,,musim2 air besar ni kaedah TAUT paling sesuai kita guna..

Biasanya hasil taut ni ikan baung & ikan toman la... umpan anak ikan keli..... kita sangkut di ranting2 pokok,,,kaedah ni tak menyalahi undang2 di kenyir,,,kat kenyir ni memukat memang salah,,,mancing pun mata kail tak boleh lebih dari 1....

gantung umpan di ranting pokok ni....tinggal la semalaman...
tapi yang tak beshnyer,,,,ade orang curi ikan tu,,,, senang2 je curi,,hahahha

Tomman (snake head fish)

hasil Taut
Sekian saje untuk kali ni,,bubbye




Thursday, 7 February 2013

Jubli EMAS Sekolah Alam Shah

1. Assalamualaikum dan salam sejahtera..... post kali ni bertujuan untuk mengimbau kembali kenanganku berada di salah sebuah sekolah paling hebat di Malaysia....

2. 7 Februari 1963 - 7 Februari 2013... 50 tahun sekolah melayu pertama di Malaysia,,,, walaupun hanya 2 tahun saje aku sempat menjadi wargenya,,,banyak pengalaman yang dapat ku cedok,,,, 2005 dan 2006,,,

3. Secara jujurnya, sekolah ini telah mengubah sedikit sebanyak diriku,,,, yang paling besh,,, kawan2 yang sangat hebat,,,, aku yakin ramai kawan2 ku kat luar sana dah jadi org hebat,,,terkenal,,, memang menjadi tradisi sekolah ini melahirkan pelajar2 yang hebat,,,,,

4. InsyaAllah,,jika diberi kesempatan dan rezeki olehNYA,,, nak jugak merasa mengajar di sekolah ni,,hehhehe...angan2,,,,

5. So,,, tak nak tulis panjang2,,,hanya gambar dapat menjadi kenangan lampauku,,,, sekian...

SELAMAT MENYAMBUT JUBLI EMAS 50 TAHUN BUAT WARGA SEKOLAH SULTAN ALAM SHAH PUTRAJAYA..... =)

Hari Jumaat

Pintu Pagar sekolah

Cikgu Addmath,,,Pn Rohani

Di Rumah Ustazah Rusuwati

Depan pejabat sekolah dengan geng

Di Sekolah Seri Puteri

Sassian di Matrikulasi Perak

Selamat menyambut JUBLI EMAS
It is honour to me to be a family of this excellent school....