Teruskan Pembacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Thursday, 6 June 2013

Persatuan Sukarelawan Polis (PSP) UPSI

1. Salam,,, alamak,, tak ngantok la pulak,,, asyik dengar Radio SUKSIS UPSI FM... kagum aku adik2 SUKSIS ni hebat2,,,ade radio tu,, mantap2...

2. Kali ini sambung berkenaan pengalaman dalam SUKSIS,,,, tapi lebih kpd persatuan,,,,,

3. Diikutkan sejarah,,,pada asalnya persatuan ini dahulunya dikenali dengan Pasukan Gerakan SUKSIS (PGS) dan ditubuhkan pada tahun 2008.... Presiden yang pertama Tuan Jo....

4. Masuk tahun kedua, Presiden Tuan Yusof... aku dilantik sebagai Exco Agama... Menjawat jawatan ni memang berat la... Ilmu agama x ke mana pun,,, tp bertanya pada yang arif la pada masa tu,,,ditugaskan buat Buletin Suksis,,, bahagian agama la,,,, rujukan aku ialah Pengarah Pusat Agama Islam UPSI... bab agama tak boleh maen2...

5. Masuk tahun ketiga,,,zaman Senior... secara tak disangka dipilih sebagai Presiden PGS tahun 2009/2010. Memang lagi berat la tanggungjawab bos!!....tapi Alhamdulillah,,, MT persatuan yang dipilih sangat hebat dan sangat membantuku,,, tanpa kalian x boleh bwat pape la ambe..,,hahah...

Majlis Tertinggi PSP 2010/2011
6. Meeting pertama pemilihan exco dan pembahagian portfolio... kesepakatan tu penting dan biarkan portfolio dipegang oleh ahlinya (mahir)... contoh exco sukan mesti yang ade ilmu mengenai sukan... 

7. Perkara yang kedua aku bawak ialah perubahan program yang selama ini hampir semuanya program dalaman (dlm UPSI je) berubah menjadi program Luaran...bermakna pergerakan keluar dari UPSI. Antara program dalaman yg wajib dijalankan ialah MSK junior, Sambutan Hari Raya, Raikan Pegawai Tauliah.. 

8. Alhamdulillah,,, kami dapat siapkan hampir 10 kertas kerja kpd HEP untuk program Luaran. Alhamdulillah sekali lagi semua diluluskan dan 3 program tersebut berjalan,,,antaranya Delegasi ke UMP, Delegasi ke Bukit Aman, Kejohanan Sutra...

AGM PSP 2011/2012


9. Seterusnya, pertukaran nama persatuan daripada Pasukan Gerakan SUKSIS kepada Persatuan Sukarelawan Polis (PSP) atas nasihat HEP. So, buatla perlembagaan baru,,, ahli bukan SUKSIS boleh menyertai PSP...dikenali dengan ahli tidak bersekutu...

10. Next, pelancaran logo PSP... logo dah hilang plak,,, ade dengan pecipta logo kot,,, tuan Zaki & tuan Shah,,,

11. Antara program yang boleh aku klasifikasikan sebagai sangat berjaya ialah Delegasi Ilmu ke UMP, Kejohanan SUTRA & Delegasi ke Bukit Aman dan disamping program dalaman seperti program Berbuka Puasa dan solat tarawih, sambutan hari raya, raikan pegawai tauliah, liga SUKSIS dan sebagainya.

Yang pakai Jaket : MT dan Exco PSP hebat!!!! baju batik hebat jgak..


12. Next post aku akan ceritakan kontrovesi yg melanda diriku sepanjang aku menjawat jawatan yang sgt mencabar ni,,,tp sangat membantuku dari segi pengalaman, ilmu kepimpinan dan berpersatuan,,, Mahaguruku, Tn Shahdan, penasihat persatuan merangkap Pegawai Akademik SUKSIS UPSI banyak membantuku,, terima kasih Tuan!!!!...

Tn Shahdan..(kiri)


Letak jawatan dah,,, bersama Tn Najib,,, Ajutan SUKSIS UPSI

MT @ Exco PSP 2010/2011

Exco PSP (girls)

Exco PSP

Exco PSP





No comments: