Teruskan Pembacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Monday, 5 December 2011

PuluT Durian @ Sg Samak

Sekarang musim durian,, so hati teringin sangat nak menjamah durian Tanjung Malim.. jadi, pada hari ini (ISNIN) 5 Disember 2011 aku dengan kawan2 merancang untuk makan durian dan mandi sungai...

Sebelum ke lokasi, kena siap sedia makanan dulu...


Manisan (gula melaka)..........Pulut... gambar durian x sempat nk capture

Lepas siap semua makanan, kami semua ke lokasi,, Sungai Samak.. pergi dengan motosikal 3 buah...

Sebelum ke Sungai

                                                                 dengan Hafizal

sampai je di Sungai Samak, tengok sungai deras, dalam plak tu.. bahaya kot kalu mandi kat situ...ni antara gambarnya...

agak deras sungai ni...

Jadi, lokasi berpindah ke tempat lain... kat sini..


                                               Pemandangan lokasi baru atas jambatan


                                                         On the way ke lokasi baru 

                     kawan tengah tolak moto dalam sungai...moto pun nak mandi..hahah

                                                         Penulis bergambar sebelum mandi

Selepas bawa turun moto, masa makan la pulak.. sedap woo... Pulut Durian tu.. hahah

                                                           Pulut Durian...^_^

Lepas makan dengan sedapnya, masa untuk mandi pulak,,,heheh.. tapi gambar mandi tiada yerk.. harap maaf sebab mandi sampai tak ingat dunia..hahaha...


                                                       sambil mandi, basuh moto pun jadi..

Lepas mandi manda sepuas2nya,,, ( tak puas sangat sebab air tak dalam dan banyak batu ).. balik rumah,, nak pergi Lab pulak.. sambung buat kerja..

Untuk pengetahuan semua, Sungai Samak merupakan tempat riadah yang palin popular di Tanjung Malim dan sangat diminati ramai pelajar UPSI.. kat sinila nak berkelah ke, nak mandi dan sebagainya.. Kenapa nama Sungai Samak tak tau nak jawab..hehe.. maybe tempat orang samak kulit binatang kot dulu2..huhu..

Sungai Samak juga menjadi tempat aktiviti outdoor dan kem.. ada beberapa kem terletak di kawasan ini.. contoh semasa aku jadi fasi di Kem desa selesa bulan lalu..so, sampai di sini dulu coretan kali ini..

Assalamualaikum..=)

No comments: