Teruskan Pembacaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Friday, 21 December 2012

Cuti 2012 @ Kenyir Lake

Salam dan salam bahagia,,,Post kali ni bertujuan untuk berkongsi dengan kalian mengenai percutian di Tasik Kenyir,,, bukan percutian kot sbb memang sangat kerap datang sini.... mentang2 ayah bertugas kt sini kan,,,baru hari ni terdetik nk buat post pasal kenyir ni,,,huhuh

Tahun ni,,,Tasik kenyir memang surut sangat2 walaupun kebiasaanya pada masa ni tahun2 lepas musim bah,,,,tahun ni air di tasik ni susut hampir 50 meter (kot)... x ingat nk ukur,,,hahah...


Ni pada tahun ni...bulan 5 kot
Ni tahun lepas,,akhir tahun

Gambar kt atas tu beza air di tasik kenyir,,, bulan 5 surut mcm tu,,,skrg lagi la surut.... sampaikan objek biru tu terpaksa dialihkan ke kanan,,,

Bersambung pasal cuti ni,,,hehe,,, sebenarnya tak cuti pun,,, nak berkongsi sikit pasal info terbaru dr tasik kenyir..... boleh layan gambar2 di bawah...=)
Trademark Kenyir


Jeti awam Kenyir

Penginapan darat di Kenyir


Hotel
Pengkalan Gawi
Penginapan atas air dan transport untuk ke Taman Negara (houseBoat)

House boat terbesar di Kenyir.... boleh menginap di bilik2...
Ok,,,, tu serba skit pasal kenyir.... sebenarnya banyak lagi pembangunan yang telah, sedang dan akan dibangunkan di Kenyir ni.... antaranya :

1. Taman Herba klik sini
2. Taman Burung klik sini
3. Taman Rama2
4. Taman lebah...
5. Zon Bebas Cukai

dan sebagainya,,,, dan yang paling menarik,,,akan ade kereta kabel dan taman tema air di kenyir nnti....

Pulau Gawi,,,tapak Tema Air Kenyir
Kalau ade masalah ke ape ke,,,jangan bimbang,,, pihak berkuasa yang ada kat tasik ni Ketengah ade,,Polis Marin pun ade.... So,,, keselamatan anda terjamin,,,,hehheh

Markas Operasi Pasukan Polis Marin Tasik Kenyir

Sekian,,,,






2 comments:

Anis said...

Wah,,, best nye,,,
Nk gi jugak... heeee~

topex3007 said...

orang da beribu kali ajak,,,,, x nak datang....=p